بورس بازان

خرید فروش سهام بورس و فرا بورس اظلاعات تکنیکال و فاندامنتال شرکت های حاضر در بورس بهمراه چارت ma, ema, rsi, قیمت روزانه سهام

بورس بازان

خرید فروش سهام بورس و فرا بورس اظلاعات تکنیکال و فاندامنتال شرکت های حاضر در بورس بهمراه چارت ma, ema, rsi, قیمت روزانه سهام

پس انداز از سنین کودکی

  

تا چه اندازه با پول، ارزش پول و پس انداز آشنایی دارید؟  

پس انداز

همه شما از اولین سال های تولد با موضوع پس انداز آشنایی دارید. از همان زمان که پول توجیبی روزانه و  اندک خود را برای استفاده در زمان ضروری، در قلک های خود جمع می کنیم، در واقع به ابتدایی ترین شکل پس انداز اقدام کرده ایم. 

پس از  سال های کودکی و در دوران نوجوانی، بانک ها را می شناسیم که برای پس انداز مبالغ بیشتری از دارایی هر فرد مورد استفاده قرار می گیرند. در بانک، مطابق با قراردادی که در ابتدای افتتاح حساب پس انداز امضا و تایید میکنیم، ماهانه مبلغی سود به دارایی اولیه ما که در آن بانک پس انداز کرده ایم، اضافه میشود. به این ترتیب آن بانک از دارایی ما برای سرمایه گذاری در طرح های کلان سازندگی کشور استفاده می کند و از سود حاصله، ماهانه مبلغی به دارنده حساب پس انداز پرداخت می کند.

 بعضی ها می گویند: «پس انداز یک ریال یعنی به دست آوردن یک ریال» بعضی ها هم می گویند: «یا حالا پس انداز کن یا هیچوقت»  و ما می گوییم: «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود».

  اگر به فکر آینده خود هستید بهتر است که از همین امروز با مفاهیم ساده مالی، چگونگی پس انداز و ... آشنا شوید تا یاد بگیرید که پول بیشتری را برای خود نگه دارید و کمتر خرج کنید. ولخرجی های امروز شما می تواند اثرات منفی و ناخوشایندی را در آینده به همراه داشته باشد.

در اینجا چند راه ساده درباره معرفی پول و آشنایی با پس انداز بیان می شود.

 ۱-  معمولا به محض اینکه شمردن را آموختید، پول را نیز خواهید شناخت.

 ۲- همزمان با رشد  ارزشهای پول برایتان مشخص تر میشوند. از والدین خود بپرسید که چطور پس انداز کنید، چطور مقدار پول خود را افزایش دهید و از همه مهمتر چطور آن را خرج کنید.

۳- تفاوت بین نیازها، خواسته ها و آرزوها را بیاموزید. دانستن این موارد شما را برای تصمیم گیری نسبت به خرج کردن صحیح پولتان درآینده آماده خواهد کرد.

 ۴- برای یادگیری ارزش پول و پس انداز تعیین هدف ضروری است. پیر یا جوان فرقی نمی کند، افرادی که در زندگی هدفی ندارند به جایی نمی رسند.

۵- ارزش های پس انداز و صرفه جویی را بیاموزید و از والدین خود یاد بگیرید که مفهوم درآمد و پول چیست؟

۶- هنگامی که از والدین خود پول توجیبی می گیرید مقداری از این مبلغ را پس انداز کنید. به طور مثال اگر در هفته ۵۰۰ تومان پول توجیبی می گیرید ۴۰۰ تومان را بابت مخارج خود و مابقی را به عنوان پس انداز کنار بگذارید.

۷- با والدین خود به بانک بروید و از آنها بخواهید برایتان حساب پس انداز باز کنند. یکی از راه های موفقیت های مالی آینده شما این است که عادت پس انداز کردن را از سنین کم آغاز کنید. اما به یاد داشته باشید هنگامی که تصمیم گرفتید بخشی از پس انداز خود را برای خریدهای ضروری و دلخواهتان بردارید این موضوع اشکالی در زمینه پس انداز دراز مدت شما ایجاد نخواهد کرد.

 ۸- برای یادگیری اهمیت پول روش منظمی را هنگام خرید کردن در پیش بگیرید. رفتن به خواروبار فروشی ها اغلب به عنوان یکی از اولین تجربه های پول خرج کردن شما به شمار می رود.

۹- هنگامی که برای خرید به فروشگاه های مخصوص کودکان می روید از والدین خود بپرسید که چطور خرید می کنند و چگونه تفاوت قیمت ها، جنس، قابلیت ترمیم، گارانتی و سایر موارد مربوطه را درنظر می گیرند. اگر خرج کردن طبق برنامه ریزی انجام شود سرگرمی خوب و مفیدی خواهد بود. اما عدم داشتن برنامه در این زمینه اغلب باعث از بین رفتن ۳۰-۲۰ درصد از پول توجیبی شما می شود.

۱۰- سعی کنید که در مورد مسائل مالی خود و برای پول توجیبی خود، شخصا تصمیم گیری کنید. شما از انتخاب های خودتان درس می گیرید. می توانید قبل از خرید گفت وگویی با والدین خود داشته باشید و از آنان یاد بگیریدکه پیش از خریدهای مهم خود چه تحقیقاتی را انجام دهید یا چگونه به دنبال زمان مناسب برای خرید باشید.

۱۱- درباره خطرات قرض کردن و بدهی های سنگین از تجربه والدین خود آگاه شوید و بدانید که در قبال خرید اقساطی اجناس درصدی به عنوان بهره پول تعیین می شود.

۱۲- در برنامه منظم خانواده برای تصمیمات مالی شرکت کنید. این عملکرد شما برای یادگیری مدیریت پس انداز شخصی و خرج کردن بسیار مفید است. با معلمان و نوجوانان بزرگتر خانواده درباره اقتصاد ملی صحبت کنید و می توانید در زمینه چک، پول نقد، عادات صحیح خرج کردن، صرفه جویی و ... نکات مثبتی را از آنان یاد بگیرید.

13 – داشتن کارت خودپرداز بانک ها، یکی از شیوه های استقلال در مورد صرف پول توجیبی و پس انداز و مدیریت هزینه است.

این را بدانید که عادات خوب در اوایل زندگی شروع می شوند و عادت به پس انداز یکی از این عادات خوب به شمار می رود که با هوشیاری، صرف زمان و نگاه به آینده بسیار ساده و مفید خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد